کابل کشی شبکه
کابل کشی شبکه

کابل کشی شبکه باید تحت استانداردهای خاص و به وسیله افراد متخصص انجام شود. در واقع نصب و راه‌اندازی شبکه به مهارت تخصصی نیاز داشته و اگر به صورت اصولی انجام شود. در این حالت در زمان‌های آتی مشکلی در رابطه با بحث مدیریت و یا تعمیر وجود نخواهد داشت. همچنین استفاده از تجهیزات باکیفیت نقش فوق‌العاده بالایی را در افزایش طول عمر پروژه داشته و می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری نماید. در واقع استفاده کردن از تجهیزات باکیفیت مهم‌ترین گزینه تأثیرگذار در پایداری و سرعت شبکه می‌باشد. پس حتماً باید تهیه قطعات مورد نیاز از مراکز عرضه معتبری مانند استارت الکتریک انجام شود.


کابل شبکه چیست ؟ نوعی کابل است که برای انتقال داده ها بین سیستم های کامپیوتری استفاده می شود.


کابل کشی شبکه

نحوه کابل کشی شبکه

نحوه کابل کشی شبکه بسیار مهم بوده و اگر به‌صورت استاندارد و اصولی انجام شود. در این حالت به هیچ عنوان قطعی در شبکه به وجود نخواهد آمد و به راحتی می‌توانید عملکرد عالی را از شبکه دریافت کنید. در لیست زیر تمام مراحل کابل کشی به صورت کامل بیان شده است. توجه به هرکدام از موارد فوق‌العاده حائز اهمیت بوده و تأثیر فوق‌العاده بالایی را در کسب نتیجه دلخواه دارد.


پرفروش ترین برند سیم و کابل در بازار ? سیم و کابل خراسان ?


نقشه کابل کشی شبکه

انجام تمام پروژه‌ها بدون داشتن نقشه با مشکل مواجه می‌شود. پس حتماً باید در مرحله اول یک نقشه کامل و اصولی از کابل کشی شبکه تهیه شود و سپس برحسب آن تمام تجهیزات و قطعات در مسیرهای مشخص قرار بگیرد. در حالت کلی داشتن یک نقشه شفاف با در نظر گرفتن تمام جزئیات سبب می‌شود تا پروژه به صورت استاندارد و بدون بروز مشکل پیش برود.

انتخاب مسیر

متأسفانه به راحتی و از تمام مسیرها نمی‌توان اقدام به کابل کشی کرد و حتماً باید کوتاه‌ترین و مطمئن‌ترین مسیرها برای کابل کشی انتخاب گردد. از طرفی شلوغ نبودن و داشتن زیبایی هنگام انتخاب مسیر برای کابل کشی بسیار مهم بوده و باید مدنظر قرار داده شود. از مهم‌ترین مواردی که باید مدنظر قرار داد جلوگیری از بروز نویز هنگام انتخاب مسیر می‌باشد. چون هرگونه نویز می‌تواند باعث ایجاد اختلال در انتقال اطلاعات شود.


آموزش سوکت زدن کابل شبکه در مقالات تخصصی استارت الکتریک


فاصله بین کابل شبکه و کابل برق نباید کمتر از ۳۰ سانتیمتر باشد. توجه داشته باشید که هنگام انتخاب مسیر مناسب برای کابل کشی حتماً باید از کابل‌های روکش‌دار ftp استفاده نمایید. حتماً در مسیر کابل باید از انواع کابل‌های برق استفاده گردد. همچنین باید هیچ‌گونه مسیر مشترکی بین کابل برق و کابل شبکه وجود نداشته باشد و کاملاً به صورت جدا انتخاب گردد.

انتخاب برند کابل شبکه

برندهای بسیار زیادی وجود دارند که انواع کابل‌های شبکه را با مدل‌های متنوعی به بازار عرضه کرده‌اند. برخی از کابل‌ها درجه کیفیت متوسط داشته و برخی کاملاً دارای کیفیت بالایی می‌باشند. حتماً باید از کابل‌های اورجینال برای کابل کشی شبکه استفاده گردد. پس توصیه می‌شود که هنگام خرید کابل شبکه نهایت دقت را در انتخاب محل خرید داشته باشید. در این حالت می‌توان دیگر نگران بروز مشکل به خاطر وجود اختلال در کابل‌ها، افت کیفیت در کار و مشکل در انتقال داده نبود.


☀️☀️ مشاهده لیست قیمت سیم و کابل سیمیا ☀️☀️


انتخاب نوع کابل شبکه

کابل‌های شبکه مدل‌های مختلفی داشته و هرکدام دارای روکش‌های متفاوت می‌باشند و سرعت انتقال داده در صورت استفاده از مدل‌های مختلف کابل‌های شبکه، دچار تغییر می‌گردد. پس حتماً باید کابل‌های مناسبی که دارای سرعت ۱۰۰ مگابیت تا ۴۰ گیک هستند جهت کابل کشی شبکه استفاده شوند.

نحوه کابل کشی شبکه

بستر کابل شبکه

یکی از موارد مهم و حساس در بحث کابل کشی شبکه در دید بودن کابل‌ها می‌باشد. این مورد در بحث حفظ امنیت و افزایش طول عمر کابل‌ها تأثیرگذار می‌باشد. بسترهای مختلفی برای کابل شبکه وجود دارد که از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به ترانک و داکت اشاره کرد و یا میتوان از انواع لوله‌های فلکسی و فلزی استفاده نمود. استفاده نمودن از بسترهای باکیفیت که در مقابل شرایط محیطی آسیب‌پذیر نباشد و بتوان مدت زیادی از کابل‌های شبکه محافظت کرد، فوق‌العاده حائز اهمیت است که معمولاً این بسترها در کف زمین و سقف و یا بر روی دیوارها به صورت اصولی تعبیه می‌شوند. هم‌چنین باید این بستر به‌گونه‌ای طراحی و پیاده گردد که هنگام بروز مشکل، ایرادیابی و تعمیر به راحتی امکان‌پذیر باشد.

کابل کشی کف ساختمان

اگر کابل کشی از کف ساختمان انجام شود در این حالت باید ارتفاع مورد نیاز از کف استاندارد تراشیده شده. همچنین از سینی‌های فلزی که دارای درپوش هستند استفاده گردد. پس به هیچ عنوان نباید کابل کشی به صورت برآمدگی و یا بلندتر از ارتفاع کف زمین باشد.

کابل کشی شبکه از کف

در این مدل از کابل کشی، سینی‌هایی در زیر کف کاذب قرارگرفته و کابل کشی برحسب نقش انجام می‌شود.

نحوه نصب کابل شبکه

یک مورد مهم که باید هنگام کابل کشی به آن توجه گردد این است که هیچ‌گاه نباید کابل‌ها بیشتر از نود درجه چرخش داشته باشند. چون این مورد می‌تواند باعث افت سرعت در انتقال داده گردد. همچنین جلوگیری از پارگی، قطعی و له شدن و بروز صدمات به کابل بسیار مهم می‌باشد. حتماً باید به‌عدم اعمال فشار و حرکت آزادانه هنگام کابل کشی توجه گردد، چون وارد شدن فشار بر روی کابل‌ها می‌تواند به مرور زمان باعث پارگی کابل شده و سبب کم شدن سرعت انتقال داده گردد. برای این منظور استفاده کردن از داکت‌های باکیفیت و مقاوم، به‌گونه‌ای که بتوان از کابل‌ها محافظت کرد. جلوگیری از قطعی و اعمال فشار بر روی آن‌ها شد فوق‌العاده حائز اهمیت می‌باشد.

طول مجاز کابل شبکه

حداکثر طول مجاز برای کابل کشی شبکه حدود ۹۰ متر می‌باشد که هنگام نقشه‌کشی شبکه حتماً باید به این مورد توجه گردد. سعی شود تا مسیرهای قرارگیری سوئیچ‌ها به‌گونه‌ای انجام شود که باعث افزایش طول کابل شبکه نشود. اگر مسافت بیش از اندازه طولانی باشد در این حالت هم می‌توان از چندین رک استفاده نمود.

لیبل‌ها می‌توانند باعث شوند تا هنگام تعویض و یا تعمیر کابل مشکل ایجاد نگردد. این مورد ضروری و اجباری می‌باشد که برای این کار می‌توان از لیبل نای شیشه‌ای و یا پرینتر لیبل شماره‌گذاری استفاده نمود. چون زیاد بودن حجم کابل‌ها بدون لیبل‌گذاری و شماره‌گذاری مشکلات بسیار جدی می‌تواند ایجاد کند. پس حتماً باید هنگام کابل کشی شبکه به این مورد توجه ویژه‌ای گردد. در واقع مهم ترین گزینه ای است که باعث افزایش سرعت کار می‌گردد.

قیمت کابل کشی شبکه

نکات مهم در رابطه با کابل کشی شبکه

– شبکه باید به‌گونه‌ای طراحی گردد که اگر نیاز به اضافه کردن نود باشد، این کار بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام شود.
– هنگام نیاز به ترانکینگ، باید از پارتیشن استفاده کنید و همیشه باید کابل‌های برق را از کابل شبکه جدا کنید تا باعث بروز نویز نگردد.
– توجه داشته باشید که لامپ‌های کم‌مصرفی که استفاده می‌شود باعث ایجاد نویز میگردد پس باید در اتاق‌های سرور از این لامپ‌ها استفاده نکنید.
– اگر تجهیزات شبکه از یک برند خاص باشد در این حالت کارها بسیار راحت‌تر و بهتر پیش می‌روند.
– حتماً سعی کنید هنگام خرید کابل شبکه بهترین و باکیفیت‌ترین نوع را انتخاب کنید.
– از کشیدن بیش از اندازه کابل اجتناب کنید.
– همچنین کابل‌ها نباید شل باشند.
– تودرتو بودن کابل‌ها می‌تواند باعث تداخل در ارسال سیگنال گردد.
– باید از مواردی که باعث ایجاد نویز می‌شود دوری کرد.
– برای ایمن نگه داشتن کابل ها و سیم ها، باید مطمئن شوید که نزدیک آب یا باران نباشند. هنگام مسیریابی و بستن کابل ها باید مراقب باشید تا خشک بمانند.

قیمت کابل کشی شبکه

موارد مختلفی می‌تواند هزینه کابل کشی ساختمان را تحت تأثیر قرار دهد. از رایج‌ترین موارد می‌توان نوع شبکه، گستردگی شبکه، اندازه محل، تجهیزات موردنیاز، قیمت تجهیزات و تعداد نودها اشاره کرد. که هزینه کابل کشی شبکه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سخن نهایی

بهترین گزینه برای کابل کشی مطمئن، سپردن این کار به افراد متخصص است تا کابل کشی شبکه را برحسب استانداردها و اصول خاص انجام دهند. همچنین لازم به ذکر است که استفاده کردن از تجهیزات باکیفیت مهم‌ترین گزینه‌ای است که می‌تواند از بروز مشکل در شبکه جلوگیری نماید. که خوشبختانه دیگر با وجود مجموعه‌های معتبری مانند فروشگاه استارت الکتریک امکان تهیه تمام تجهیزات شبکه با بهترین کیفیت و قیمت مناسب امکان‌پذیر شده است.


تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۱۲/۱۵