پشتیبانی 8-18
09125481499

تهران، لاله زار جنوبی،
نبش کوچه گودرزی،
پلاک ۹۵

پشتیبانی 8-18
09125481499

سیم کشی دوربین مدار بسته

سیم کشی دوربین مدار بسته

بهترین روش برای سیم کشی دوربین مدار بسته

روش کشیدن سیم کشی برای نصب دوربین مداربسته ای که تحت شبکه و آنالوگ است از مهمترین قسمت‌های نصب دوربین مداربسته است. هر دوربین به نوعی با دوربین های دیگر ممکن است متفاوت باشد  پس نحوه نصب نیز همین تفاوت را دارد. در انجام  کابل کشی به صورت مرحله ب مرحله عمل کنید و دقت داشته باشید زیرا سیم کشی دوربین مداربسته تاثیر مستقیمی برکیفیت نهایی تصاویر ثبت شده دارد.

مسیر کابل کشی دوربین مدار بسته

اگر بخواهید دوربین مدار بسته خود را طبق روش های اصولی نصب کنید باید بدانید اگر فاصله بین دوربین و دستگاه ضبط تصویر زیاد باشد ممکن است خطا های زیادی در حین ضبط رخ دهد پس از انجام چنین کاری پرهیر کنید. بهترین راه این است که با توجه به نقشه کابل کشی با دقت دوربین مداربسته را در فاصله ای مناسب نصب کنید تا دیگر دردسری برای تعمیرات و اضافه کردن دوربین های جدید در آینده نداشته باشید.


? مشاهده لیست قیمت سیم و کابل خراسان ?


ابتدا بهتر است با انواع سیستم های دوربین مداربسته آشنا شوید که متشکل است از :

  • دوربین مداربسته (دوربین شبکه یا آنالوگ)
  • دستگاه ذخیره کننده دوربین مداربسته
  • پاور و منبع تغزیه 
  • فیش بی ان سییا سوکت
  • هارد اینترنال
  • سوئیچ ( در سیستم های تحت شبکه )
  • کابل (کابل کواکسیال , کابل شبکه , کابل برق و یا فیبر نوری )

سیم کشی دوربین مدار بسته - استارت الکتریک

در نصب دوربین مداربسته آن هم به طور استاندارد و طبق اصول باید حتما از یک راهنما کمک بگیرید مخصوصا اگر هیچ اطلاعات یا پیش زمینه ای در رابطه با سیم کشی دوربین مدار بسته ندارید.

زمانی که زیر ساخت کابل کشی به خوبی رعایت شود دیگر مراحل نصب به هیچ عنوان دشوار نخواهد بود. در این بخش  باید وسواس خاصی به خرج دهید و حتی در نهایت عملکرد سیستم را نیز ارزیابی کنید. این سیم کشی دوربین مداربسته حتی در طول عمر و عملکرد پایدار سیستم امنیتی تاثیر گذار است.

 شاید بخواهید بدانید اگر کابل کشی درست و اصولی انجام نگیرد چه پیامد هایی خواهد داشت؟ باید خدمتتان عرض کنم جدی نگرفتن کابل کشی علاوه بر ایجاد نویز و کاهیدن از کیفیت تصاویر می تواند باعث قطع شدن لحظه ای تصویر دوربین شود. همچنین شما با این کار عمر خود سیم ها را نیز کوتاه می‌کنید چرا که در طولانی مدت این عملکرد موجب وارد شدن صدماتی غیر قابل جبران به  سیستم دوربین مداربسته می‌شود.

نحوه سیم کشی دوربین مدار بسته آنالوگ

با توجه به این که دوربین مدار بسته مدل های مختلفی دارد بنابراین نحوه سیم کشی دوربین مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه نیز با یکدیگر فرق دارند. طبق نکاتی که خدمتتان یادآور شد اگر سیم کشی و طبق اصول به صورت استاندارد انجام گیرد شاهد تاثیر فوق العاده‌ای بر روی کیفیت تصویر خواهید بود.

در روش سیم کشی دوربین مدار بسته آنالوگ باید از کابلی به نام RG59 استفاده کنید و توسط فیشی تحت عنوان  BNC، دوربین مدار بسته خود را به دستگاه DVR متصل کنید. در واقع این کابل از یک سو به ورودی (Input) دستگاه DVR و در سویی دیگر به خروجی (Output) دوربین مدار بسته متصل می‌شود.

همچنین بدانید دستگاه DVR نیز دو یا سه خروجی دارد که این خروجی ها در جهت نشان دادن تصاویر می‌باشد:

  1. به وسیله کابل HDMI که اکثرا همه دستگاه‌ها این کابل را دارند.
  2. به وسیله کابل VGA که این کابل نیز در تمامی دستگاه ها موجود است.
  3. خروجی AV

اکنون اگر دوربین مدار بسته را روشن کنید به راحتی می‌توانید در مانیتور، تصاویر در حال ضبط دوربین را مشاهده کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که داکت کشی و همچنین لوله کشی را در هنگام سیم کشی دوربین مداربسته هم در آنالوگ و هم تحت شبکه انجام دهید.

فایده این کار چیست؟ این کار در جهت حفاظت سیم کشی دوربین مدار بسته از هرگونه عامل مخربی همچون گرد و خاک، باران، برف و… انجام خواهد شد.

در ادامه به توضیح روش لوله کشی کابل های دوربین مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه آشنا خواهیم شد.

ابتدا با انواع مختلف لوله آشنا شویم که متشکل است از :

  • لوله پلاستیکی که به لوله برق نیز معروف است.
  • لوله پلی اتیلن که مقاومت بالاتری نسبت به لولع پلاستیکی دارد.
  • لوله فلکسی که از جنس فلزی بوده و روکش های پلاستیکی بر روی خود دارد. البته این مدل از دو مدل ذکر شده گران‌تر است.
  • و مورد آخر هم داکت بوده که در فضای داخلی آن هم به طور روکار استفاده می‌شود. خوبی این مورد این است که اگر سیم کشی دچار ایرادی شود دسترسی آسان‌تری را در اختیار نصب کننده قرار میدهد.

سیم کشی دوربین مدار بسته - استارت الکتریک

نحوه کابل کشی دوربین های مدار بسته تحت شبک

برای سیم کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه باید بدانید کابل های مورد استفاده در این سیم کشی از نوع کابل شبکه است. این کابل ها در جهت انتقال تصاویر دوربین های تحت شبکه به دستگاه ضبط تصویر NVR مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کابل ها ۴ جفتی سیم هایی به هم تابیده دارد می که ۲رشته سیم در اینجا وظیفه انتقال اطلاعات را بر عهده خواهد داشت.

این ۲ رشته سیم اطلاعات را دریافت نموده و سپس ۴ رشته سیم بعدی برای جلوگیری کردن از ایجاد نویز های احتمالی که به سیگنال های تصویر وارد می‌شد مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از کابل های شبکه می‌تواند از حد خاصی فرکانس پشتیبانی کند.

در نتیجه شاهد انتقال حجمی خاص از اطلاعات خواهیم بود. کابل های شبکه را طبق فرکانس و همچنین تعداد رشته سیم های استفاده شده در هر کابل شبکه، در دسته  یا CATEGORY تقسیم بندی کرده و با کابل هایی موسوم به CAT شناخته می شوند. این دسته بندی از CAT1 الی CAT8  است که شناخت آن ها در نصب دوربین مدار بسته حائز اهمیت است.


فروشگاه استارت الکتریک عرضه‌کننده انواع کابل‌ تخت با قیمت مناسب


سیم کشی دوربین مدار بسته در ساختمان

آنچه مشخص است، این است که هدف نهایی مشتریان از نصب دوربین مدار بسته، داشتن پوشش‌‌دهی تصویری کامل مکانی خاص است. در قدم اول برای پیاده سازی چنین نقشه ای سیم کشی دوربین مدار بسته و داشتن محلی برای نصب دوربین‌ها است. محل نصب دوربین کاملا بستگی به هدف ما از نصب دوربین دارد. برای بهترین تصمیم گیری در رابطه با محل نصب مناسب تنها کافی است از هدف خود برای نصب دوربین مدار بسته را به طور کامل مطلع باشید.

معمولا هدف اکثر کاربران از نصب کردن دوربین مدار بسته، کنترل هر گونه تردد و تشخیص چهره هر فردی است که در مکانی خاص مانند یک فروشگاه حضور پیدا می­‌کند. البته این در همه موارد صدق نمی‌کند و گاها افرادی را داریم که ممکن هدف دیگری دارند مثل مشاهده کلی محیط. در این شرایط اگر جای دوربین مدار بسته به درستی معلوم نشود، نتیجه قابل قبولی عاید نخواهد شد.

شاید برایتان اهداف خاص تر دیگر کابران نیز جالب باشد. مثلا آن‌­ها درخواست دارند که دوربینشان توانایی به ضبط جزئیات مانند نوشته‌­هایی که در  برگه قرارداد است باشد. خب معلوم است در این شرایط نحوه جایگذاری دوربین مدار بسته و همچنین مدل آن با مورد های دیگر متفاوت است و از پیچیدگی و دقت بالاتری برخوردار است. پس مشخصا جایگذاری مناسب دوربین به همراه سیم کشی دقیق و متناسب با عملکرد، از پر اهمیت ترین مراحل انجام این کار است. برای ارائه خدمات مناسب تنها کافی است هدف کاربران خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید بهترین جایگاه را برای نصب دوربین مدار بسته پیدا کنید!


منتشر شده در تاریخ 17 آذر 1401

نظرات شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو مطالب
Search
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه
منو