مقایسه سیم و کابل مسی با آلومینیومی-min
مقایسه سیم و کابل مسی با آلومینیومی

برای مقایسه سیم و کابل مسی با آلومینیومی بهتر است که راجع‌به هر کدام از آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید؛ لذا با توجه به مشخصات منحصر به فردی که دارند، انتخاب یکی از آن‌ها برای انجام پروژه سخت خواهد بود. برای شناخت و مقایسه آن‌ها با ما همراه باشید. 

سیم و کابل مسی

سیم مسی یا کابل مس از ویژگی‌ها و مزیت‌های بسیار منحصر به فردی بهره‌مند است و به همین دلیل در زمره بهترین نوع رسانا برای تولید انواع سیم و کابل‌ها قرار گرفته‌ است. همان گونه که از نام این محصول مشخص است برای ساخت آن از یک هادی مسی به همراه روکشی پلاستیکی استفاده شده است. این مدل سیم و کابل در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود و به همین دلیل می‌تواند که کاربردهای متفاوتی هم پوشش دهد. کابل‌های مسی از جمله محبوب‌ترین و حتی پرکاربردترین نوع سیو کابل‌هایی هستند که در صنعت استفاده می‌شوند. در واقع این سیم و کابل با توجه به ویژگی که دارد به انواع هادی کلاس ۱، کلاس ۲، کلاس ۵ و ۶ دسته بندی می‌شوند.

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

مشاهده لیست قیمت سیم و کابل خراسان

سیم و کابل مسی

مزایای سیم و کابل مسی

? کاهش اتلاف انرژی

? انعطاف بیشتر

? ضریب رسانایی بالاتر

? ظرفیت بار بیشتر

? شاخص الاستیک بیشتر

? مصرف انرژی کمتر

? استحکام مکانیکی بالاتر

? در برابر فرسایش و خوردگی مقاومت بیشتر

معایب سیم و کابل مسی

? وزن بیشتر

? قیمت بالاتر

? خطر به سرقت رفتن

? برای نصب نیاز به متخصص دارد.

می‌توان گفت سیم و کابل‌های مسی و آلومینیومی با برندهای مختلفی روانه بازار می‌شوند که یکی از بهترین آن‌ها سیم و کابل خراسان افشارنژاد است؛ چرا که کیفیت فوق العاده‌ای دارد. 

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

مشاهده لیست قیمت سیم و کابل نیرو کابل البرز

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

سیم و کابل آلومینیومی 

با توجه به معایبی که در سیم و کابل‌های مسی مشاهده شد که مهم‌ترین آن‌ها افزایش قیمت بود، تولیدکنندگان به دنبال ارائه راه بهتری بودند که کابل آلومینیوم را تولید کردند؛ و این گونه بود که این کابل به یک جایگزین مناسب برای سیم و کابل مسی تبدیل شد و در حال حاضر به نوبه خود جایگاه ویژه‌ای دارد. در ساختار این کابل هادی استفاده شده از فلز آلومینیوم است و سپس یک پوشش یا روکشی روی آن کشیده شده است. کابل‌ آلومینیومی هم دارای انواع مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به کابل خودنگهدار و یا زمینی و زره‌دار اشاره کرد.  

مزایای سیم و کابل آلومینیومی

به نسبت رساناهای مسی از قیمت مناسب‌تر و ارزان‌تری برخوردار است.

آن را به راحتی می‌توان نصب نمود چرا که وزن سبکی دارد.

در هدایت الکتریکی کاملا یکنواخت است.

کم وزن است به همین دلیل حمل و نقل آن راحت است.

کاهش سرقت کابل به دلیل ارزان بودن.

معایب سیم و کابل آلومینیومی

اکسید شدن

دوام و ماندگاری کمتری دارد.

هدایت الکتریکی آن کمتر است.

انعطاف پذیری آن کمتر است.

سیم و کابل نیرو البرز یکی دیگر از بهترین برندهای تولیدکننده انواع سیم و کابل است که با اطمینان خاطر می‌توان محصولات آن را تهیه کرد.

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

مشاهده لیست قیمت سیم و کابل پرتو الکتریک

سیم و کابل مسی

مقایسه سیم و کابل مسی با آلومینیومی 

پس از شناخت این دو محصول بهتر است به مقایسه سیم و کابل مسی با آلومینیومی بپردازیم تا شما بتوانید که بهترین انتخاب را داشته باشید. بهتر است بدانید اصلی‌ترین تفاوتی که بین سیم و کابل‌ها “وزن” آن است. اساسا سیم و کابل‌های مسی به مراتب وزن بیشتری نسبت به سیم و کابل‌های آلومینیومی دارند؛ به هر اندازه‌ای که وزن سیم و کابل‌های مسی بیشتر باشد قیمت نهایی آن‌ها بیشتر است و حتی نصب و راه اندازی آن‌ها سخت‌تر خواهد بود.

سیم و کابل‌های آلومینیومی از رسانایی کمتر، قیمت ارزان‌تر، سبک‌تر، دارای کشش و شکل پذیری و خورنده‌تر از سیم و کابل‌های مسی هستند؛ اما با توجه به قیمت مناسبی که دارند در مکان‌های مختلف کاربرد دارند به غیر از مکان‌های خورنده.

توجه کنید که فلز مس به راحتی یافت می‌شود و کشش و شکل پذیری بیشتری هم دارد و در عین حال در مکان‌های مختلف با دمای بالا هم کاربرد دارند و تنها عیبی که دارند وزن بالای آن‌ها است و البته قیمت بالایی هم دارند.

فلز مس از مقاومت کمتری برخوردار است اما در صورتی که سطح مقطع بیشتری برای هادی آلومینیومی در نظر گرفته شود این مقاومت بالاتر جبران می‌شود.     

سخن نهایی 

پس از مقایسه سیم و کابل مسی با آلومینیومی باید بدانید فروشگاه اینترنتی استارت الکتریک یکی از معتبر‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی است که در زمینه فروش سیم و کابل‌ها با برندهای مختلف فعالیت می‌کند که سیم و کابل پرتو الکتریک یکی از این برندهای برتر و با کیفیت است.

نوشته شده در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱